Poznáte to, objednáte si produkt, ktorý potrebujete, ale nie je pre vás nevyhnutný, alebo sa naň netešíte nejako prehnane. Ak ste ako ja, tak preferujete vyzdvihnutie na predajni, alebo v balíkoboxe. Nebudete predsa riskovať dovoz domov, pretože sa môže stať, že akurát doma nebudete a možno ani nikto z rodiny. Ešte vám balík kuriér položí niekde, kde zmokne, niekto ho ukradne, alebo si z toho váš pes urobí novú hračku.
Naplánujete si preto objednávku tak, aby prišla počas dní, keď máte cestu okolo, či už do práce, školy, alebo von s kamošmi. SMS, alebo email o doručení zásielky na miesto určenia vás nadchne a už sa tešíte, až si ju preberiete. Nadpozemské sily sa dajú dokopy a vy nemáte cestu ani blízko miesta, kde na vás balík vyčkáva. Zrazu ani vaši blízki nemajú čas, takže objednávka je vo vašich rukách, samozrejme iba obrazne. Prejde deň, dva, tri a vy stále nič. Posledný deň vám hlavou lieta myšlienka: „Pôjdem po to, alebo si to objednám znovu inokedy? Životná dilema. A tak posledný deň plynie a vy čakáte, či sa naskytne príležitosť vyraziť a zachrániť vašu objednávku spod rúk korporátu, pred jej násilným vrátením do skladu. Prečo vyvíjať snahu navyše, keď predsa raz musí prísť ten moment, že vás kroky akoby náhodou zavedú do predajne. Lenže toto nieje hollywoodsky scenár, kde do seba všetko zapadne presne na poslednú chvíľu pre zväčšenie napätia.
Posledná hodina je vždy jasná. Viete, že buď necháte objednávku napospas osudu, alebo po ňu proste vyrazíte bez toho, aby ste išli niekam inam. Bolo by to neefektívne a pripravilo by vás to o drahocenný čas, ktorý môžete venovať napríklad „štúdiu“. Prescrolloval som na sociálnych sieťach také kilometre, že by som bol pešo v predajni už desať krát, ale v tejto zime? Autobus, či auto mi cestu uľahčia, ale nie je škoda toho času, čo môžem využiť na iné „zmysluplné“ aktivity? „Cink“, SMSka o neprevzatí zásielky. Tak nič, skúsim to zase nabudúce.
Autor: Tomáš Marek
Komentovať