28. 3. sa začal Summit sociálnych médií, ktorý organizovala spoločnosť Mindvalley. Ide o živé virtuálne stretnutie, kde špičkoví odborníci na sociálne médiá odhalili stratégie virálneho obsahu, rastu publika a monetizácie. Boli to tri dni plné vedomostí, ktoré mohli zmeniť hru každého jednotlivca na sociálnych sieťach.
Program bol nasledovný. V prvý deň bola na programe téma „Ako si nájsť svoj hlas: Majstrovské rozprávanie príbehov a budovanie osobnej značky“. V druhý deň sme sa zaoberali virálnym obsahom: „Rozlúsknite algoritmus a vytvorte obsah, ktorý môžete zdieľať“. V posledný deň sme preberali monetizáciu, teda speňažovanie: „Premeňte sledovateľov na profit“. Na samite sa zúčastnilo viac ako 8 000 ľudí, čo vytvorilo úžasnú atmosféru plnú nadšenia a otázok.
Na summite bolo prítomných množstvo odborníkov a expertov na sociálne siete. Tu sú mená niektorých z nich: Brenden Kane, zakladateľ spoločnosti Hookpoint, Dominic Ashburn, priekopník a podnikateľ v oblasti umelej inteligencie, Michael Humpries, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti FutureSelf Productions, Prince EA, rečník a influencer, Sarah Snow, expertka na virálne rozprávanie príbehov a zakladateľka spoločnosti Snow Productions.
Prečo väčšina geniálnych ľudí zostáva neviditeľná a ako to zmeniť?
Zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Mindvalley Vishen Lakhiani predniesol „Stalo sa vám niekedy, že ste si pripravovali príspevok na sociálnu sieť, vybrali ste najlepšie obrázky, hudbu, zverejnili ste to a nedostali ste očakávanú spätnú väzbu? Mohlo to vo vás zanechať pocit neviditeľnosti. Ako to zmeniť? Trik je v odskúšaných metódach a médiách, ktoré vám pomôžu získať publikum. Svet sa mení, sociálne siete sa menia, to, čo fungovalo pred 10 rokmi, nefunguje teraz. Tvoriť obsah je však jednoduché. Na sociálnych sieťach sú 4 miliardy ľudí, ale len 0,04 % z nich tvorí obsah. Repostovanie vecí tiež dobre funguje. Existujú mentálne bloky, kvôli ktorým si myslíme, že nám to nepôjde alebo prečo väčšina ľudí neuspeje.“ Lakhani tiež pomenoval najväčšie mylné predstavy, mýty a pochybnosti, ktoré človeku dokážu vyskočiť v hlave ako prekážka pri snahe kreovať.
- Všetko, v čom si myslíte, že nie ste dobrí, je prekonateľné – aj vaše slabiny sú na niečo dobré. Lahkani na začiatku kariéry našiel výhodu vo svojom „hroznom prízvuku“, ľudia ho totiž museli pozornejšie počúvať.
- Nemusíte osloviť celý svet, stačí ten svoj. Nejde o to byť virálny, ale viditeľný. Lakhaniho spoločnosť začala ako meditačná apka a teraz má miliónovú hodnotu.
- Strach z odsúdenia, strach byť videný, strach z vonkajšieho schválenia. Všetci máme tieto obavy, ale nesmieme im dovoliť, aby nás brzdili.
Ako to zmeniť?
- Zmeňte svoje myslenie. Je v poriadku začať v malom a neúspešne. Dôležité je prosto začať, aj keď nebudete najlepší.
- Rozvíjajte rýchly cyklus učenia. Preskúmajte a predvídajte, čo by sa vašim sledovateľom páčilo, čo by ste vy a váš tím zdieľali.
- 3-sekundový háčik, začnite video vo forme klebety: „Mám jednu kamarátku, ktorá spravila toto a toto…“ rozprával Lekhani v prvej úvodnej časti.

Ako budovať zmysluplné vzťahy v digitálnom svete
„Ak chcete budovať komunitu v digitálnom svete, mali by ste začať tým, že urobíte tú istú vec tisíckrát. Ide o vytrvalosť a fakt, že sa vaše videá alebo fotky budú každým dňom zlepšovať. Jednoduchý text je kľúčový, aby ste si získali ľudí a komunitu. Píšte tak, aby vás pochopil aj 7-ročný. S tým súvisí komunikácia, hovorte a píšte, ako so svojimi priateľmi. To vám poskytne prepojenie vzťahov. Nie len to, ale záleží aj na tom, akým spôsobom usporiadate svoju reč. Mal by tam byť dobrý tok a prepojenie medzi tým, čo píšete a hovoríte. Nezabúdajte, že váš divák môže byť ktokoľvek, mali by ste osloviť každého. Dôležité sú 3 kroky: spravte si výskum/rešerš o danej téme, napíšte scenár, natočte video. Tip: Všetko, čo hovoríte, musím vidieť, ukážte im to na videu. Taktiež premýšľajte o jazyku, 80 % ľudí nehovorí po anglicky, začnite v materskom, neskôr prejdite do iných jazykoch,“ predniesol Nuseir Yassin, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Nas Daily, expert na digitálne rozprávanie príbehov a monetizáciu.

(Zdroj: sceenshot autora z Social Media Summit)
Na prednáškach ma veľmi zaujal entuziazmus, ktorý niektorí spíkri vyžarovali pri prednášaní svojho bloku. Bolo vidieť, že reálne veria tomu, čo rozprávajú a myslím si, že týmto si získali svoje obecenstvo. Celá ich prezentácia potom pôsobila autenticky a niesla sa v uvoľnenej atmosfére. Mala som pocit, ako keby som ich poznala celý život. Taktiež, tá vášeň a elán k danej téme. To, že nám porozprávali aj svoje začiatky, ktoré boli často vtipné, tiež pomohlo a odľahčilo atmosféru. Ešte jedná poznámka, ich snaha odpovedať na všetky otázky bola pozoruhodná. Väčšinou som sa stretla s tým, že na otázky len stručne odpovedali, alebo nepodali ich autenticky, a teraz sa mi zdal pravý opak. Na jednu otázku odpovedali aj viackrát, aby bola správne pochopená. Bolo vidieť, že im na publiku záleží.
Komentovať