Počas týchto sviatočných dní si pripomíname pamiatku zosnulých. Všetci spomíname na svojich blízkych, ktorí už nie sú medzi nami. Obzvlášť nezabúdame na takých, ktorí v našom živote zanechali veľkú stopu. Boli pre nás vzorom, inšpiráciou, skrátka niečím, čo v nás ostane už naveky. Množstvo mladých ľudí v dnešnej dobe nehľadá tieto veci v ľuďoch zo svojho okolia, ale práve naopak, vidí väčšiu hodnotu práve v niekom ako sú napríklad influenceri. Instagramový profil svetinfluenceru upozorňuje na účty, ktoré dokážu mať veľký vplyv na internete, ale svojim vystupovaním a reklamami by sa nemali stať inšpiráciou pre mladých ľudí.
Denne sa stretávame s množstvom reklám a to v rôznych formách. Po otvorení instagramu sa na nás spustí vlna platených spoluprác. Veľakrát sa profily snažia zamaskovať, že ide o reklamu a hodia to na nevinné odporúčanie, vďaka ich vlastnej skúsenosti. Účtu s názvom svetinfluenceru žiadna z takýchto pofidérnych reklám neunikne, a preto na nich upozorňujú na svojom profile. V ich príspevkoch nájdeme známych ľudí, ktorých reklama a vystupovanie porušuje zákon a tým pádom nie je vhodná na propagáciu. V rámci toho je ich zámerom upozorniť na to, nesnažia sa ponižovať ani zosmiešniť ich prácu, ale len poukázať na nevhodné odprezentovanie.
Ako príklad som vybrala tri reklamy, ktoré sa na ich profile objavili. Už na prvý pohľad bude jasné, prečo práve táto reklama sa dostala do kolónky nevhodných reklám.
Ak sa v reklame na doplnky stravy objaví malé dieťa, ktoré s takýmito tabletami nemá nič spoločné, je každému jasné, že aj daná firma, ktorá dovolila uverejnenie takéhoto príspevku si pravdepodobne nezakladá na dôveryhodnej reklame pre svojich potenciálnych zákazníkov.
Firma, ktorá oslovila práve túto slečnu na propagáciu kusu nábytku, bola určite nadšená, keď sa ich klientka odfotila na posteli a na jej celkovú prezentáciu nejako pozabudla. Z fotky nie je na prvý pohľad známe, čo presne chcela slečna odporučiť svojim sledovateľom. Ak by o danom kuse nábytku udala bližšie informácie, prečo sa rozhodla odporučiť práve tento, malo by to určite väčšiu výpovednú hodnotu. Hlavne pre danú firmu.
Propagácia elektronických cigariet sa na instagrame objavuje čím ďalej, tým viac. Slečna svojím príspevkom chcela ukázať, že sa bez tejto cigarety nezaobíde ani na cestách. Ukázala tým, že ju má stále pri sebe bez ohľadu na to, kde sa momentálne nachádza. V popise môžeme vidieť, že autor príspevku upozorňuje na to, že na všetkých z týchto miest je reklama na e-cigarety zakázaná.
Autor: Natália Haburajová
Komentovať