Katedra komunikačných a mediálnych štúdií Prešovskej univerzity v Prešove uviedla prezentáciu Zuzany Štelbaskej o ponuke letnej stáže v TV Markíza. Vo štvrtok (16. 3. 2023) sa v Centrálnej študovni Univerzitne knižnice PU zišli najmä študenti mediálnych štúdií, aby sa dozvedeli viac o tom, čo táto stáž zahŕňa a čo im ponúka.
Zuzana Štelbaská pôsobí ako šéfredaktorka publicistiky v mediálnom dome TV Markízy, pod ktorý v súčasnosti patrí aj Doma, Dajto, Krimi či streamovacia platforma VOYO. Ako sama uviedla, sústredí sa najmä na prácu v Teleráne a Reflexe. Vo svojom voľnom čase sa venuje aj literárnej tvorbe pre deti. Medzi jej najnovšie tituly patrí napríklad Rys Leo z edície príbehov Záchranná stanica či leporelo Na koniec sveta s ilustráciami Adriána Macha.
TV Markíza ponúka v období letných prázdnin neplatenú stáž priamo v Bratislave. Budúci stážisti tak majú možnosť získať cenné praktické skúsenosti s prácou pred aj za kamerou, v postprodukcii či v oblastiach PR a marketingu. V rámci práce pred kamerou sa tento rok otvorili pozície ako redaktor Rannej témy v Teleráne, redaktor publicistiky a redaktor spravodajstva – táto pozícia ako jediná umožňuje stáž aj mimo Bratislavy. Pre nadšencov práce za kamerou sú voľné miesta grafika, strihača, kameramana, redaktora sociálnych sietí, ale aj asistenta dramaturgie, produkcie či vedúceho vydania. Medzi ďalšie ponúkané pozície patrí marketingový špecialista, content creation a content distribution na sociálnych sieťach alebo priamo PR a marketing na VOYO. Táto stáž je vhodná aj pre záujemcov bez mediálnych skúseností, dôležité je ukázať snahu a záujem učiť sa novým veciam.
„Televízia ako je Markíza, programy ako sú Teleráno a Reflex, to je niečo, čo doteraz nikto z vás nezažil. Je to monštruózny kolos, ktorý sa hýbe vo veľmi vysokej rýchlosti. Preto vás to všetko potrebujeme naučiť, a preto sa vám budeme dva mesiace intenzívne venovať,“ popísala stáž v TV Markíza šéfredaktorka publicistiky Zuzana Štelbaská.
Po minulé roky sa v rámci letnej stáže otváralo pätnásť miest, avšak tento rok sa predpokladá takmer dvojnásobný počet. Ako avizovala Z. Štelbaská: „Momentálne už z toho profituje celé centrum, keďže tí študenti sú u nás už takmer rok. Posielame ich na ďalšie zodpovedné pozície, vďaka čomu sa otvára priestor pre ďalších ľudí, ktorí by mohli prísť a pracovať v redakciách.“ Tohtoročnou novinkou sú viaceré možnosti stáže v PR a marketingovom oddelení, ktoré tu predtým neboli. Aj kvôli tomu bude možné výrazné navýšenie študentských pozícií.
Čo mám urobiť a čo ma čaká?
V prípade záujmu sa môžeš prihlásiť cez stránku kariera.markiza.sk, kde nájdeš i ďalšie pracovné ponuky alebo priamo tu. Prihlás sa, pošli životopis a nezabudni k nemu pripojiť aj svoju videovizitku. Správna vizitka by mala obsahovať predstavenie sa a vysvetlenie, prečo si práve ty na túto stáž vhodný/vhodná. Ak uspeješ, čaká ťa rozhovor so šéfredaktorom, alebo priamo so Zuzanou Štelbaskou. Následne ťa zaradia do redakcie, kde sa už budeš môcť venovať naplno svojej práci.
Čo potrebujem na to, aby som uspel/uspela?
Na to, aby ste uspeli, nepotrebujete žiadnu predchádzajúcu prax, samozrejme, je vždy výhodou. Keďže je stáž vhodná aj pre záujemcov bez predchádzajúcich mediálnych skúseností, za najdôležitejšie považuje šéfredaktorka Z. Štelbaská vlastnú vnútornú ambíciu: „Funguje ako hnací motor, ktorý vo vás nikto nemusí štartovať, lebo je už dávno naštartovaný. Pokiaľ v tých videovizitkách budeme vidieť váš kreatívny prístup, tak nie je o čom diskutovať. Bude tu kvantum študentov, ktorí sa proste len na pár minút nejako natočia. Ale keď v tom bude idea a nápad, zaujmete.“
Každý nadšenec pre prácu v médiách má takto možnosť získať cennú prax na fixných študentských pozíciách v Teleráne, Reflexe, Televíznych novinách, Športových novinách, ale aj na weboch tvnoviny.sk a markiza.sk. Letná stáž v TV Markíza vynikne v každom životopise, ale môže z nej vzniknúť aj dlhodobá pracovná pozícia.
Komentovať