Reportáže

Game days ako ideálna príležitosť na kontakt s vyvojármi populárnych hier

V dňoch od 26. do 28. októbra sa v priestoroch košického Kulturparku konal medzinárodný festival Game days. Toto podujatie je považované za najväčší festival videohier na Slovensku. Realizuje sa od roku 2014 a poskytuje návštevníkom prednášky z herného priemyslu, priestor na komunikáciu s vývojármi a skúšanie nových technológií. Podľa štatistík bol minulý rok najúspešnejším, avšak aj tento rok sa kvalita udržala.

Zdroj: Azhar Tolegenova, Videohry.

Tohto ročníka sa zúčastnili aj dizajnéri, ktorí sa podieľali na tvorbe populárnych hier ako napríklad Call of Duty (Bruce Yu), League of Legends (Lorenzo Lanfranconi) a Mortal Kombat (Daniel Peacock).

Festival pozostával z dvoch prednáškových miestností – jedna bola zameraná na umenie v hrách a praktické aktivity. V tejto miestnosti si návštevníci mohli pozrieť portfólio dizajnérov. Práve v nej dávali vývojári rady začiatočníkom. Páčilo sa mi najmä to, že dizajnéri sa nehanbili hovoriť aj o svojich chybách, ktoré boli vhodnou ukážkou toho, čomu sa môžu návštevníci vyvarovať. V druhej miestnosti boli k dispozícii technické záležitosti, ako napríklad kódovanie, zásady správneho vyúčtovania projektov a nové riešenia pre hranie vo virtuálnej realite. Medzi miestnosťami bolo otvorené prostredie pre tvorcov hier. V tomto priestore si každý mohol vyskúšať demo verziu hier alebo otestovať okuliare na virtuálnu realitu. Nechýbala ani oddychová zóna, ktorú rozhodne ocenil nejeden návštevník tohto festivalu.

Oddychová miestnosť. (Zdroj: Azhar Tolegenova)

Konferencia na tomto hernom festivale prebiehala v anglickom jazyku, čo bolo výhodou pre zahraničných návštevníkov. Každý hosť bol špecialistom vo svojej sfére. V priebehu celého festivalu panovala príjemná, neformálna, atmosféra. Návštevníci sa mohli hostí pýtať otázky a viesť rozhovory so svetoznámymi ľuďmi z tejto sféry. Toto podujatie bolo výbornou príležitosťou pre tých, ktorí chceli ukázať seba a svoje schopnosti z oblasti videohier.

Návštevníci si mohli vyskúšať demo verziu hier. (Zdroj: Azhar Tolegenova)
K dispozícii boli aj VR okuliare. (Zdroj: Azhar Tolegenova)

Ceny vstupeniek sa pohybovali od 29 € do 150 €, záviselo to najmä od toho, čo v nich bolo zahrnuté. Každý návštevník si mohol vybrať balíček, ktorý mu vyhovoval. Vstup pre študentov bol bezplatný. Okrem toho bolo možné na tento festival prísť aj ako dobrovoľník a uvidieť backstage tohto podujatia. Rozhodne vám odporúčam navštíviť túto udalosť budúci rok.

Autorka: Azhar Tolegenova

Mediálne štúdiá

Komentovať

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *