Instagram je jednou z najpopulárnejších sociálnych sietí a mobilných aplikácií. Zameriava sa na zdieľanie fotografií, no i napriek jeho rozšírenosti je menej známe, ako vznikol, aký ma potenciál a čo všetko dokáže. Všetko, čo ste o ňom vedeli i nevedeli, je zhrnuté v nasledujúcich riadkoch.
V apríli roku 2017 mal zhruba 700 miliónov používateľov. Tvorcovia tejto populárnej aplikácie však na začiatku neboli natoľko úspešní. Ich pokusy s aplikáciami sa začali vytvorením Burbn – predchodcu Instagramu. Ten bol pôvodne viacúčelovou aplikáciou, okrem iného ním mohli používatelia hlásiť svoju pozíciu, osvedčili sa však hlavne mobilné fotografie. Práve na tie sa vedenie následne špecializovalo.
V októbri 2010 uviedli na trh tvorcovia Kevin Systrom a Mike Krieger túto aplikáciu v podobe približujúcej sa tej dnešnej pod názvom Instagram. Stal sa z neho ideálny nástroj na zdieľanie fotiek s priateľmi, ale tiež na marketingové účely. V apríli 2012 spoločnosť kúpil Facebook za 1 bilión dolárov. Aplikáciu tak následne čakalo prepojenie s Facebookom a masívna popularita. Facebook nekúpil mačku vo vreci. Potenciál Instagramu bol veľký.
Aktuálne Instagram ponúka na úpravu asi 40 filtrov a ďalšie možnosti úpravy: úprava veľkosti, jasu, kontrastu, štruktúry, tepla, sýtosti, farby, vyblednutia, tieňov, svetlých tónov, zostrenia a ešte úpravu vineta a tilf-shift. Možnosti úprav sú naozaj široké, no čo je dôležité a unikátne, sú veľmi rýchle úpravy fotografií, postačujúce pre veľkú väčšinu používateľov. Profesionálovi by vylepšovanie a upravovanie, ktoré Instagram ponúka, trvalo v profesionálnom nástroji, ako napríklad Adobe Photoshop, o dosť dlhšie. Ak teda spravujete veľa fotiek, Instagram je skvelá voľba, pretože sa nemusíte učiť pracovať v zložitom grafickom softvéri.
Avšak pozor! Z nedávneho výskumu vo Veľkej Británii vyplynulo, že spomedzi všetkých sociálnych sietí je Instagram najnevhodnejší pre mentálne zdravie mladých. Množstvo upravených fotiek idolov aj priateľov vytvára tlak, vysoké očakávania a nároky na vlastný výzor a kvalitu života.
Tip na záver
V prípade, že vás Instagram ako sociálna sieť neoslovuje, ale chceli by ste využiť jeho skvelé funkcie, existuje „fígeľ“, ako v ňom fotku upraviť, ale nezdieľať a nechať si ju pre seba. Existujú dve možnosti: môžete jednoducho fotku zdieľať a vzápätí ju archivovať, čím ostane dostupná iba pre vás. Ďalšou možnosťou je odpojiť sa od internetu v priebehu úpravy fotografie a potom fotku zdieľať. Aplikácia oznámi, že „fotka nebola uverejnená“ a fotografia sa uloží iba vo vašom zariadení.
Zdroje: časopis Fotovideo 7/2014; investopedia.com; techcrunch.com; time.com
Komentovať