Recenzia

Recenzia na knihu Metóda Wima Hofa

(Zdroj: royalchaga.sk)

Wim Hof, autor knihy Metóda Wim Hofa. Priekopník vlastného štýlu dýchacieho cvičenia. Táto kniha sa dá prirovnať aj k príručke, pretože sa tu presadzujú nové postupy myslenia, pokrokové myšlienky a postupy k celkovému zdraviu. Je určená pre všetkých, zdravých alebo ľudí, ktorí trpia či už psychickými alebo fyzickými problémami.

Je to najmä návod na to, ako si siahnuť do svojej psychiky najhlbšieho rázu. Dokázať sebe samému nemožné, zlepšiť svoje kognitívne funkcie, prebudiť hlbšie duchovné ja a dostať sa tak na novú úroveň vnímania. Okrem toho taktiež posilniť dýchacie ústrojenstvo a s ním zdravie, či celkový fyzický výkon človeka. Ako z názvu knihy vyplýva, metóda Wim Hof pozostáva z kľúčových prvkov, ktorých spojením očaríte časom samého seba a aj svojich blízkych. Prvá kapitola sa začína predstavením autora. Jeho začiatky, rodinný život, strata najbližšej osoby a pomaly sa dostaneme až k samotnej metóde, ktorú  Wim vynašiel tým, že robil len to, čo mal rád a v živote ho to napĺňalo. Po strate svojej manželky to nemal ľahké, a potreboval sa posunúť vpred, keďže sa musel starať sám o svoje deti. Tým sa začína celý príbeh.

(Zdroj: .martinus.sk)

Wim sa vydal neďaleko svojho domova do blízkeho parku. So svojím psom sa prechádzali okolo studeného jazera, kde sa jedného dňa celý potopil. Keď vyšiel z vody von, uchvátil ho úžasný pocit, akoby sa vyrovnal so stratou milovanej osoby Samozrejme, s niečím takým sa ľudia môžu zrovnávať celý život. Ale toto bol únik pred všetkým negatívnym. Bol to v celku zvláštny pocit, a chápeme, čo tým autor myslí, sami sme si to zažili. Akoby sa šťastie pomixovalo s láskou, adrenalínom a všetkým dokopy. Rozhodne sa tohto pocitu v neľahkej situácii zbaviť nechcel a preto v tom pokračoval. Okrem toho praktikoval počas tohto krátkeho pobytu v ľadovej vode aj dýchacie cvičenie na udržanie telesnej teploty. Otužovanie a dýchanie sú kľúčové pojmy knihy. Sekcie sú rozšírené aj o nastavenie mysle. Je to tiež jeden z dôležitých faktorov, aby bol človek šťastný a vyrovnaný sám so sebou. Na tom má chlad veľkú zásluhu, aby prispel na celkovú rovnováhu duše a myšlienok. V prítomnosti chladu riešite iba svoj obraz, seba samého. Vnímate len prítomnosť. Tieto faktory Vás dokážu posunúť z rôzneho hľadiska, môžete si taktiež vyliečiť mnohé ochorenia.

V knihe nájdete príbehy ľudí, svedectvá o tom, ako vyzdraveli z rôznych chronických a autoimunitných chorôb. Práve na toto všetko vplýva, to, čo Wim vo svojej knihe učí. Je dôležité spomenúť, že jeho učenie sa opiera o relevantné štúdie a ľudí, ktorí majú priame skúsenosti s jeho metódou. Túto knihu by som odporučil všetkým vekovým kategóriám. Či už hľadajú pokoj v duši, chcú sa posunúť zdravotne alebo ich trápi psychický problém. Rozmýšľame, že je to do veľkej miery prevrat v celkovej medicíne. Zdravie svetovej populácie sa môže výrazne zlepšiť. To by bol časom už iný príbeh, pretože farmaceutický priemysel by tak nevynášal. Verím, že spoločne ešte touto metódou dokážeme veľké veci, na našej spoločnej ceste za zdravím.

Autor: Peter Adrián Prokopčák

Mediálne štúdiá

Komentovať