Lifestyle

Ako byť úspešný na pohovore?

(Foto: pexels.com)

Pracovný pohovor isto zažili viacerí z nás. Niekedy ide len o krátkodobú brigádu, inokedy nám takýto pohovor zabezpečí prácu na mnoho rokov. Viete však, ako sa na takejto udalosti správať tak, aby ste boli úspešní? Prinášame vám pár tipov, aby ste ho zvládli na jednotku. 🙂

Prvý dojem je podstatný!

Pamätajte, že práve ten môže byť vašou vstupenkou do vytúženej práce. Preto si starostlivo vyberte vhodný odev. Ak sa hlásite napríklad na pozíciu do nejakého medzinárodného podniku, určite zabudnite na vaše obľúbené rifle. U mužov je vítaný oblek, u žien kostým a stredne vysoké opätky. Nežnejšie pohlavie by to tiež nemalo prehnať s bižutériou, decentný šperk úplne postačí. Líčenie by malo byť taktiež nenápadné. Muži by sa nemali zabudnúť oholiť. Košeľa by mala byť zapnutá až po horný gombík a kravata upravená.

Kto neskoro chodí, sám sebe škodí

Toto príslovie platí aj v tomto prípade. Dôležité je prísť na pohovor v časovom predstihu, aby ste si stihli v pokoji prezrieť nové priestory. Slušnosť je na prvom mieste, preto nezabudnite pozdraviť vašich potenciálnych budúcich spolupracovníkov.

Vitajte!

Po predchádzajúcich krokoch nasleduje moment s veľkým M. Pred tým, než vojdete do miestnosti, zaklopte na dvere a vstúpte s úsmevom. Dôležité je tiež, aby ste sa tvárili príjemne a svoj úsmev si ponechali počas celého pohovoru. Nevyhnutné je pozorné načúvanie tomu, čo hovoria ľudia na druhej strane stola. Pozor si treba dať aj na svoju gestiku. Ak je človek nervózny, má sklony k neustálemu pohybu. Skúste sa takémuto správaniu vyhnúť napríklad tým, že v ruke budete držať pero alebo papiere, ktoré vám zároveň môžu slúžiť na spracúvanie poznámok.

Šťastie praje pripraveným

Okrem úpravy zovňajška si pripravte aj to, čo chcete hovoriť. Nikdy nie je na škodu vyskúšať si svoju reč pred zrkadlom, aby ste videli svoju mimiku a gestiku. Pri rozhovore je potrebné udržiavať očný kontakt. Intonácia hlasu by mala byť taká, aby dokázala udržať pozornosť. Nerozprávajte rýchlo, ale ani veľmi pomaly, no hlavne hovorte k veci. Vyhnite sa skákaniu do reči, svoje otázky si nechajte na koniec pohovoru. A pamätajte, pohovor vždy končí personalista!

Dúfame, že vám tieto rady aspoň trochu pomôžu získať zamestnanie snov. A ak aj vy máte nejaké skúsenosti či postrehy z pohovorov, neváhajte a podeľte sa o ne v komentároch! Prajeme vám veľa šťastia pri vykročení do pracovného života. 🙂

Ingrid Oravcová

Komentovať

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *