Kultúra

Koniec februára s filmovými premiérami

Zdroj: freepik.com

Koniec februára už zaklopal na dvere a s ním prichádzajú aj filmové premiéry na veľkoplošné plátna. Filmoví fanúšikovia si môžu vychutnať komédiu, drámu, horor, životopisný či dokumentárny film.

Medveď na kokse
(Foto: cine-max.sk)

Americká komédia ponúka bizarný príbeh, ktorý je inšpirovaný skutočnou udalosťou z roku 1985. Ak sa človek stretne s medveďom, väčšinou to nedopadne dobre. A v prípade medveďa, ktorý skonzumoval kokaín, to platí niekoľkonásobne. Drogy všetkých ľudských hrdinov sa vysypali nad idylickou prírodnou rezerváciou. Čo myslíte, že sa stane, keď na túre stretnú medvedieho antihrdinu? Buď sa zmieria s osudom alebo začnú utekať ako Usain Bolt na 100 metrovej trase. Filmová verzia skutočnej udalosti je však oveľa odolnejšia, vynaliezavejšia a našťastie aj zábavnejšia.

 

Nezvestná
(Foto: cine-max.sk)

Nezvestná je napínavý thriller, plný nečakaných zvratov, ktorý vás donúti zamyslieť sa, ako dobre poznáte svojich najbližších. Matka mladej June zmizne počas dovolenky v Kolumbii, kam sa vybrala s novým priateľom. Keď dcéra začne po nezvestnej matke pátrať, hľadanie jej skomplikuje nielen úradnícka byrokracia, ale aj vzdialenosť 1600 kilometrov. June zostáva v Los Angeles a pri hľadaní stôp šikovne využíva súčasné technológie, aby sa matku pokúsila nájsť, kým nie je neskoro. Čím viac však preniká do digitálneho sveta, tým viac otázok ostáva… A keď napokon June odhalí tajomstvo o svojej matke. Zistí, že ju vlastne vôbec nepoznala.

 

Kuciak: Vražda novinára
(Foto: cine-max.sk)

Udalosť, ktorá pred piatimi rokmi navždy zmenila Slovensko. Film o chladnokrvnej vražde investigatívneho novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej je z dielne oceňovaného režiséra Matta Sarneckiho. Dokumentárny film skúma nielen vraždu, ale aj dôsledky, nezverejnené svedecké výpovede, dôkazy, exkluzívne informácie a materiály z vyšetrovacieho spisu, ku ktorým slovenská verejnosť doposiaľ nemala prístup. Dánsko-americko-český dokument rozpletá chápadlá (nielen) slovenskej mafie zo zahraničného pohľadu a s potrebným odstupom.

 

 

Posadnutosť
(Foto: cine-max.sk)

Horor z dielne uznávaného nórskeho režiséra Henrika Martina Dahlsbakkena predstavuje príbeh, ktorý sa odohráva na začiatku 20. storočia. Zatiaľ čo na kontinente sa šíri epidémia španielskej chrípky, kňaz a jeho syn sa vracajú z misijnej služby na Madagaskare na nórsky vidiek, domov k rodine. Kňaz dostal za úlohu rozhodnúť o umiestnení nového kostola pre miestnu banskú spoločnosť. Majú ho postaviť na starom saamskom pohrebisku. Keď sa kňaz rozhodne dať vykopať a odstrániť ľudské pozostatky, mŕtvi ožijú a prenasledujú osadníkov.

 

 

 

Tár

(Foto: cine-max.sk)

Životopisná dráma z americkej produkcie, ktorá nadchne nielen fanúšikov filharmónie. Oscarová herečka Cate Blanchettová žiari v úlohe Lydie Tár, jednej z najslávnejších dirigentiek na svete. Tár je pôsobivou štúdiou človeka, ktorý zistí, že dirigovať obrovský orchester môže byť paradoxne oveľa jednoduchšie ako dirigovať vlastný život.
Dirigentka Lydia Tár je na svojom absolútnom tvorivom vrchole. Siedmy rok vedie prestížny nemecký orchester, pripravuje vydanie knihy a uvedenie Mahlerovej piatej symfónie, ktorá má byť vrcholom hudobnej sezóny. Lydia pôsobí sebavedomo, sebaisto, dominantne a mocne. Pod touto zdanlivo pevnou maskou sa však skrýva normálny človek so svojimi obavami, neistotami, túžbami a potrebami. Zatiaľ čo s dirigentskou paličkou v ruke si Lydia stojí za každým svojím rozhodnutím, keď opustí orchestrálne pódium, často stráca pevnú pôdu pod nohami. Niekedy len mierne, inokedy úplne fatálne.

Tomáš Trembulák

Komentovať

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *